balony wypełnione gorącym powietrzem

"OPUBLIKUJ SWOJE WSPOMNIENIA"

01.09.2012 r.

Wrzesień, początek nowego roku szkolnego to czas powrotu do swoich codziennych zajęć, nauki, pracy, a jednocześnie kłębią się w głowie jeszcze żywe, niezapomniane wspomnienia z wakacji, wyjazdów, urlopów. Myślimy o urokliwych miejscach, które odwiedziliśmy, o przyjaciołach, z którymi spędziliśmy niezapomniane chwile, być może o wakacyjnej miłości. Chciałoby się powiedzieć – chwilo trwaj!

Jeśli chcielibyście podzielić się z innymi cudownymi wspomnieniami a jednocześnie przedłużyć nieco wakacyjne klimaty, macie ku temu doskonałą okazję. Czekamy na wasze ciekawe relacje z wakacyjnych wyjazdów  oraz  zdjęcia.

Przesłanie do Redakcji materiałów i zdjęć, równoznaczne jest z wyrażeniem zgody na publikację w serwisie.

Portugalia

Słońce i plaże Portugalii

"Tam gdzie ziemia się kończy, a morze zaczyna" leży Portugalia.

Niewielka Portugalia /92 tys. km2/ zaskakuje różnorodnością krajobrazów.

Na wybrzeżu występują ładne zatoczki i długie białe plaże, a w głębi lądu płyną liczne rzeki oraz ciągną się łańcuchy łagodnych wzgórz i gór. W  środkowo-południowej części kraju szeroka równina Alantejo gęsto porośnięta jest plantacjami oliwek oraz dębami korkowymi.

Naturalne piękno Portugalii przez większą część roku podkreśla błękitne niebo oraz intensywne światło słoneczne. Turyści są mile widziani w każdej części Portugalii. Podróżowanie w regionie nie jest trudne, wzdłuż wybrzeża prowadzi autostrada N 125, a w głębi lądu w tym samym kierunku biegnie bezpłatna droga szybkiego ruchu.

Południowa linia brzegowa usiana złotymi plażami to główna atrakcja - ALGARVE. Wielu turystów postrzega Algarve jako odrębne państwo. Miałam okazję zatrzymać się w tym regionie po pobycie w Fatimie. W Algarve nie brakuje przepięknych plaż, a Quarteira w której się zatrzymałam, słynie z największych połaci piasku. Algarve jest właściwie niekończącą się piaszczystą wydmą, o którą często rozbijają się niespokojne fale Oceanu Atlantyckiego.

Na pewno kiedyś tam wrócę.

Nadesłała: Ewa Jabłońska

Zakopane

Wycieczka do Zakopanego.

Nadesłała Jula z bratem i mamą.

Moi rodzice postanowili spełnić moje wielkie marzenie. Bardzo chciałam zobaczyć na własne oczy ogromne i prawdziwe góry. Tata, mama, mój braciszek i ja, pojechaliśmy na wycieczkę do Zakopanego.

Nareszcie mogłam zjeść lody na słynnych Krupówkach. Lody były naprawdę pyszne. Bardzo podobał mi się ogromny słoń, który był zrobiony z kwiatów. Z Zakopanego można podziwiać pasmo Gubałówki i ogromną górę Giewont.

Jechałam też kolejką linową na Kasprowy Wierch. Wysoko na górze było bardzo zimno, ale za to mogłam podziwiać piękne widoki, szkoda że było pochmurno. Bardzo fajnie jedzie się taką kolejką i nawet wcale się nie bałam. Później wyprawiliśmy się nad Morskie Oko. Jest to bardzo duże i głębokie jezioro pochodzenia polodowcowego.

Zwiedziliśmy też skocznię narciarską Wielką Krokiew, z której skakał Adam Małysz. Byliśmy jeszcze w Szczawnicy i płynęliśmy łodzią flisacką po Dunajcu. W drodze powrotnej pojechaliśmy na obiad i malutkie zwiedzanie do pięknego Krakowa. Wszystkim wycieczka bardzo się podobała i na pewno jeszcze kiedyś pojedziemy w te miejsca, które czasami wspominamy.

Chmura tagów

Gościmy

Odwiedza nas 262 gości oraz 0 użytkowników.