POGODA

OSTATNIO DODANE

Czas na grzybobranie!

Nie od dziś wiadomo, że grzyby zbieramy tylko te, co do których nie mamy wątpliwości, że nam nie zaszkodzą. Jeśli tej pewności nie mamy, lepiej z takiego grzyba zrezygnować.

PrawdziwekIstnieje również przekonanie, że grzyby są bezwartościowe, otóż nie jest to prawdą. W grzybach znajdziemy witaminy z grupy A, B,C, D, H, E, PP,  kwasy fenolowe o działaniu antyoksydacyjnym, polisacharydy działająco immunostymulująco. Znajdziemy w nich również pierwiastki mineralne, makro i mikroelementy: fosfor, potas, żelazo, wapń, sód, magnez selen, cynk, miedź, jod, fluor, selen, magnez. Np. kurka jest lepszym źródłem beta karotenu niż marchewka czy pomidor.

Grzyby są niskokaloryczne, w 80-90% składają się z wody, są składnikiem wielu diet odchudzających. Należy je wtedy spożywać w postaci zup na wywarze jarzynowym, bez dodatku mięsa, zasmażki czy śmietany. Zawierają węglowodany i niewielką ilość tłuszczu. Jednakże występujące w grzybach węglowodany są słabo przyswajalne przez nasz organizm i dlatego od grzybów nie tyjemy. Błonnik zawarty w grzybach jest przez człowieka nie trawiony, z tego powodu są ciężkostrawne, dlatego osoby starsze, które mają zaleconą dietę lekkostrawną oraz dzieci do 7 a nawet 10 roku życia, nie powinny grzybów spożywać.

Mało popularna u nas metoda kwaszenia grzybów czyni z niego potrawę nieco łatwiej  przyswajalną. Każdy gatunek należy kwasić oddzielnie.

Kwaszenie grzybów: grzyby czyścimy, myjemy i wrzucamy na osolony wrzątek (łyżka soli na litr wody). Gotujemy 3-5 minut, odcedzamy i studzimy. Układamy w słoikach warstwami, przesypując solą i przekładając listkami laurowymi, pieprzem ziarnistym i zielem angielskim. Po około dwóch tygodniach grzyby nadają się do spożycia.


 

↓ Wejdź, Poczytaj ↓

↓ Wejdź, Poczytaj ↓

gadowski

michalkiewicz

Tymiski

e-book

ABC JOW

Chmura tagów

Gościmy

Odwiedza nas 311 gości oraz 0 użytkowników.